сряда, 12 юни 2013 г.

Театърът през май и юни 2013

Тъй като от края на миналия месец съм без лаптоп ще се опитам вкратце да опиша впечатленията си от постановките, които гледах  досега.




"Козата, или коя е Силвия?" по Едуард Олби, постановка на Явор Гърдев, с Бойка Велкова, Михаил Билалов, Юлиан Вергов, Иво Аръков.

Ярка и вълнуваща постановка. Блъсва те отпред, смачква мисълта ти докато накрая не избистри онзи "голям" въпрос пред теб - кое е по-важно: това, което мислиш и искаш ти или  онова, което мислят и искат от теб другите? И докъде се простират свободният избор и твоят принцип за щастие?
Невероятна актьорска игра, вживяха се напълно в ролите си. Сякаш очакваш накрая, след като публиката се разотиде, да продължат зад кулисите с нервните изблици, трошенето на посуда и омагьосания кръг от въпроси без отговори.


"Очите на другите" от Иван Димитров, постановка на Марий Росен, с Павлин Петрунов, Петър Мелтев, София Бобчева, Александра Василева, Ивайло Димитров.
Ексцентрична постановка с неразбран (от мен) замисъл. Героите имаха нелогични и на моменти несвързани помежду си роли. Доколко постановката отразява важността за това какво мислят другите за нас, това се видя най-вече от етюда  Александра Василева като шизофренична и обсебена продавачка на бельо, за която магазинчето, където работи, е целият свят.

"Хамлет" от Уилям Шекспир, постановка на Явор Гърдев, с Леонид Йовчев, Мариус Куркински, Константин Станчев, Светлана Янчева, Валентин Ганев, Христо Петков, Весела Бабинова,  Иван Юруков, Ованес Торосян, Павлин Петрунов, Aлександър Узунов, Зафир Раджаб, Петко Венелинов, Даниел Пеев,  Деян Ангелов, Дарин Ангелов, Гергана Арнаудова, Йосиф Шамли,Сава Драгунчев, Виктор Танев,Станислав Генадиев, Филип Миланов, Виолета Витанова, Елена Господинова, Кире Гьоревски, Емил И. Марков, Пламен Пеев, Теодор Елмазов, Калин Яворов.
Определено си пролича почеркът на Гърдев в представянето на класическа постановка по абсолютно нов почин. Ако мога да опиша "Хамлет" в този му вариант, то това е СПЕКТАКЪЛ! И то такъв, какъвто досега не сме виждали на българска сцена. Далеч от съм от мисълта, че това се дължи единствено на факта, че Леонид Йовчев си развява голия задник и други мъжки атрибути пред погледите на публиката в продължение на няколко минути, както се шумя за известен период от време. Да, напоследък голите сценки в театъра продават, както от години продават и машинните лагери. Но ако имаш усет за истинско изкуство, то 4-часовата пиеса минава като миг. Дори и за човек като мен, недолюбващ особено творчеството на Шекспир. А това си е особено показателно. :)


"Франкенщайн" от Мери Шели, постановка на Ани Васева и Боян Манчев, с Леонид Йовчев, Петър Генков, Галя Костадинова.
Още по-ексцентрична за мен постановка. Не ми хареса. То не беше шепнене, шушукане, кискане, кряскане.....и приспиваща! На моменти текстът се въртеше основно около вулви, лизане, влизане, излизане...абе, ясно ви става за какво говоря. Прекалено цинично ми се стори. И тук също не успях да усетя какво са искали да вложат авторите като смисъл. Може аз да съм прекалено "спряла", знам ли... На няколко места в Интернет прочетох суперлативи за младата Ани Васева, предричат й се големи успехи.


В петък ме очаква "Медея - майка ми", от Иван Добчев и Стефан Иванов, постановка на Иван Добчев и Маргарита Младенова. Отново експеримент от СФУМАТО, дано си заслужава.


*Изображенията са взети от Интернет пространството. Не притежавам авторските им права.

Няма коментари:

Публикуване на коментар