неделя, 17 ноември 2013 г.

Сръчно: Направи си сам хранилка за птици

Тъй като днес ми се е отворила приказката явно, докато съчинявах една от предните публикации днес, един симпатичен синигер кацна на прозореца ми и започна да почуква по стъклото!

Нищо не ме умилява така както една подобна среща. В чест на любопитното пиле ми хрумна да направя една хранилка. Така и така, зима иде и за малките птички, зимуващи в България, става трудно намирането на храна. Хвърляла съм им трохи и разни семки на балкон, на перваза на прозорец, но в последствие остава голям боклук. Разрових се из нета да намеря разни home-made идеи, но почти всичко или включваше пластмаса и картон, или дървени летвички и сковаване. В единият случай се използват недостатъчно еко материали (макар и ти един вид ги рециклираш, използвайки ги за подобна цел), а във втория - нямам възможността да скова хранилка. Мислих, мислих и изрових от гардероба (да, там ги държа) 2 малки кратунки, които ми даде баба от село още преди година и половина. С помощта на ножче, канап, клечка за зъби и един вестник, върху който да работя, набързо направих тази хранилка, предназначена за малки птички:



Идеята е отворът да е достатъчно голям, за да не си заклещи главата някоя птичка, но не чак толкова, че да изпада храната. Вързана е с канап, за да мога да я прибирам когато вали дъжд или падне обилен сняг, съответно за да не замръзва или мухлясва. Пробих дупка за канапа в основата на тясната част на кратунката, а на дъното има друга дупка, в която е закрепена клечката за зъби. Клечката е, за да могат да кацат малки птици - синигери, врабчета, кадънки, червеногушки и червеношийки (два отделни вида са, ей!) и всички други малки зимни обитатели на България. Гълъбите, свраките и прочее могат да си кацат и на перваза :)

За момента не съм сигурна какъв успех ще има хранилката, понеже е малко на високо - на осмия етаж, около 2 метра над върховете на дърветата пред нашия блок. Разчитам обаче, че птичките скоро ще научат за нея като започнат да търсят по-усърдно храна през зимния сезон.

1 коментар:

  1. UPDATE: Тази сутрин дойде и първата сврака. Повъртя се, огледа се хубаво през прозореца, клъвна си парче и отлетя :)

    ОтговорИзтриване